Lördag 23 augusti kl 20 Eva Teorell

Eva_Teorell

Eva Teorell: konstinstallation och artist talk.
Nazim Onay: orientalisk konstmusik på Baglama saz, anatolisk långhalsad luta.

Varmt välkomna!

Kom gärna tidigare för att se installationen, kyrkan är öppen från kl 15.

Eva Teorell har på senare år arbetat på Konsthögskolan i Stockholm med installationer i sten och glas. Nyligen avslutade hon ett projekt med Konstfack angående bilder i heliga rum. Eva Teorell har undervisat på Gerlesborgsskolan och är verksam i Sotenäs och i Stockholm.

Nazim Onay är turkisk musiker boende i Bredäng, Stockholm. Hans huvudinstrument är den anatoliska långhalslutan Saz Baglama, besläktad med den grekiska Bouzoukin. Nazims musikaliska bakgrund är den anatoliska musiken i sin helhet vilket innefattar ”turkiska”,
armeniska, kurdiska, syrianska och alevitiska m fl traditioner.

Efter programmet serveras förfriskningar i kyrkan. Och för den som sedan vill fortsätta umgås är det pub på Anno 44 på Gerlesborgsskolan – detta med anledning av premiären på Bottna kulturkyrkas konstmöten och att skolans terminselever just har börjat. Varmt välkommen!