Nu är den här! Köp boken Bottna kulturkyrka – konstmöten!

Skriv till mig på info@re-rapport.se och ange namn och postadress, så skickar jag bok och en faktura. Lätt som en plätt!
Specialpris för hemsidesbesökare: 100 kr plus porto.
Välkommen att höra av dig!
Catharina

PS Boken Bottna kulturkyrka konstmöten berättar om ett sällsynt lyckat konstprojekt med programlagda installationer i en liten medeltidskyrka i norra Bohuslän. Ämnesmässigt ligger den på fältet konst i heliga rum.
Filmen Bottna kulturkyrka (20 min) av filmaren Birgitta Lagerlund kan ses på Vimeo. Länk här
Medverkande konstnärer är Anders Johansson, Kerstin Dahl Norén, Yngve Brothén, Eva Teorell, Lisa Sigfridsson, Asbjörn Andresen, Ivan Stüffe och Britt Ignell Karlbrand samt ljudkonstnären Isak Eldh. Isaks kortfilm (3 min) från hans performance i Bottna kyrka 25 oktober 2014 kan du klicka fram här.
Finfina konstbilder förstås. Och fristående texter av bl a konstkritikern Joanna Persman om Bill Violas viedoinstallation i St Paul´s Cathedral i London och konstnären och konstkonsulten Marie Holmgren om konst i ”svåra rum” som avskedsrum och domstolar.
Ett fullmatat nummer (84 s) i publikationsserien r.e/reflektion.erfarenhet, ett konstnärsdrivet initiativ som syftar till att dokumentera konsthändelser i det fria kulturlivet, reflektera och sprida.
Formgivare av denna utgåva är Anders Weidar, som fått ta emot priser för sina vackert formgivna böcker.