Våren 2015

IMG_0019 m

Foto: Ulla Randén

Nu tar vi en paus medan vintern går förbi. Och så har ju kyrkan sina stora helger. Men till våren kommer vi igen! Under fyra lördagar 2015 blir det fortsatta konstmöten i den lilla medeltidskyrkan i Bottna och vi fortsätter utforska vad den installerade konsten gör med kyrkorummet och hur detta förnims i oss. Vad är en kulturkyrka? Vi försöker förstå det. Men framför allt vill vi vara med om det oväntade mötet med ny konst i ett av de allra äldsta kyrkorummen. Varmt välkomna! Lördag 21 mars kl 17 inleder vi vårens serie.

21 mars kl 17: Anders Johansson
25 april kl 17: Lisa Sigfridsson och Asbjørn Andresen
16 maj kl 17: Yngve Brothén
13 juni kl 22 (obs tiden) är temat Ute och inne. Kerstin Dahl-Norén installerar skulpturer utanför och inne i kyrkan och Göteborgs kammarkör sjunger under ledning av Gunnar Eriksson.

Varmt välkommen!